Roadtrip Ullared Mars 2010

Denna gång hade det faktiskt gått nästan fyra månader (!) mellan besöken till
Sveriges shoppingmecka Ullared
.




Gabriella
och jag hade laddat upp för gårdagens roadtrip riktigt länge och hade varsinn lång lista med oss. Gabriella glömde sin lista i bilen men fick med sig rätt mycket hem ändå. Jag hjälpte till att improvisera lite.



Vi började som vanligt resan med komma iväg vid kl 6 på morgonen. Hör ni hur det låter? Frivilligt ställa väckarklockan på 05.30 och ge sig iväg till parkeringen medan man fortfarande ser ut som ett spöke och har whiskyröst. Inte nog med det, det tar tre timmar att köra dit också! Galna, tycker ni. Skitkul, tycker vi. Inte en minut på resan slösas bort utan munnen går stup i ett på oss båda.



Ca 09.20 gick vi igenom dörrarna med varsinn vagn. Vi tyckte det fick räcka den här gången med. Cissi och bror Johannes brukar vara ambitiösa och ibland ta tre stycken. Nu tog det visserligen inte lång tid innan Gabriellas vagn svällde över och hon fick lasta på min istället. Ullaredsräven Cissi tog en sväng dit för snabbshopping hon med och jag fick träffa Tilda medan jag sprang fram och tillbaka mellan allt. Världens bästa äldstakusin!



Så till fynden. Den här gången köpte jag verkligen bara det nödvändigaste. Ni vet, spolarvätska, liten rockring, plastpåsar, inomhustermometer, bakplåtspapper... Bortsett från födelsedagspresenter till Johannes, Uffe, Frida, Mamma och kusin Johanna fick Adriano lite nya leksaker och ytterkläder till våren. En regnoverall som dessutom var limegrön ynka för 159:- var nog det bästa klippet. Sen hittade jag faktiskt två mjukisbyxor till mig samt två par träningsbyxor och en ytterjacka. Helt sjukt billigt!

Och nej, vi träffade varken Boris eller Morgan, även om jag letade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0