1:35:09 - Veckans träningsavslutning

Den senaste månaden har jag verkligen tränat på riktigt bra och lyckats höja nivån på träningen ett litet snäpp. Denna vecka har jag tränat 6 dagar, varav 4 löpning. Idag tänkte jag ta ett lugnt långpass på ca 2 timmar och tog med mig Adriano i joggingvagnen som sällskap. Så fort han somnade satte jag fart. Planen gick inte riktigt som planerat då Adriano vaknade redan efter 1:15 h. Det hade då börjat regna på rätt bra så jag var dessutom genomvåt och började bli kall. De sista kilometrarna hem fick värma upp mig igen samtidigt som jag blev helt dyngsur. Vi stannade inte ens och gav ankorna knäckebröd utan sprang bara på. Adri är en klippa med mycket tålamod ibland :)

Måndag: Lugnt löppass på 5,5kmis i Stockholm. Tempo 5-6 min/km
Tisdag: Vila
Onsdag: 10,7 km på löpbandet. 1 snabb, några min gång. 2 snabba, 1 km lugn. Ont i foten som alltid efter löpband.
Torsdag: Body Pump 1 timme
Fredag: 20 min kondition + 30 min core
Lördag: 6,5 km, 36 min. Uppvärmning 1kmsen två snabba på 4-45-5 tempo och en lugn i 6 tempo.
Söndag: 14 km, 1:35 tim med barnvagnen i lugn fart med drickapauser. Genomsnitt 6.30min/km.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0