Väcka kroppen

I torsdags tog jag ett kort joggingpass för att se hur kroppen reagerade. Det slutade såklart med att jag hade en snitt på 5min/km eftersom jag hade så mycket spring i benen kvar sedan maran. Efter 4km kommer jag på att jag glömt posta ett brev så jag springer hem och missar att posta det. Träningspasset blev med andra ord mycket kort men träningsvärken var helt borta iallafall.

För att väcka hela kroppen till liv har jag precis varit på Body Pump. Jag tog mindre vikt än vanligt och 3km jogg innan och 1km hem. Det gick oförskämt bra och jag hade nog kunna lasta på mina vanliga vikter redan idag utan problem.

Det skrivs mycket om den där tomheten efter ett marathon och den har flyttat in hos mig nu. Visserligen klarade jag det och var nöjd med tiden men det känns nästan som det inte varit, allt är över nu. Jag är helt enkelt inte lika cool längre. Jag har nått mitt mål och klarat den tuffaste utmaningen. Mina glansdagar är förbi. Att ha sthlm halvmarathon som mål känns lite fjuttigt i jämförelse men jag ska ta mig 17 under 1.50tim på den i år.

Kanske borde springa Lidingöloppet ändå? Men vad gör jag efter det, då har jag ju gjort allt? Vasaloppet finns inte en chans, längsskidor är bland det värsta jag vet, är ju inte ens njutbart

Tips på nya utmaningar?



Kommentarer
Postat av: Emelie

Tjena Sara! Emelie från gymnasieklassen här. Har hittat hit från fb och varit in och kikat några ggr. Grattis till avklarat marathon! Jag tänkte ta och springa det nästa år jag. Nu håller jag på med klassikern. Men eftersom du inte vill köra längd så är ju inte det ett alternativ. Men Vätternrundan då? Eller triathlon som ny utmaning kanske? En dröm jag har är att springa maran på kinesiska muren. Vore grymt häftigt!



Kram

Emelie

2010-06-12 @ 17:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0