Nattåg

Nu har jag länsat mitt konto (faktiskt sant) och bokat tågbiljetter för nattåg för mig och Adriano till Luleå i sommar. Pappa har sommarstuga där och en sommar utan Luleå är för mig ingen sommar. Lugnet, stillsamheten, de tomma öarna, midnattssolen, vildmarksbadet, myggen och åkerbären väcker varje sommar  norrlänningen i migtill liv. På den gamla goda tiden kostade det några hundringar med tåget men nu fick jag minsann hosta upp med 2500kr t/o/r. Ajajaj...

Nåväl, själva tågresan är ju halva nöjet och skam den som sover på tåget! Jag älskade att åka nattåg när jag var liten, det var ett riktigt äventyr, nästan som på en kryssning. Inte för att jag någonsin åkt på en kryssning men antar att känslan skulle vara likvärdig.

Hela 19 dagar blir det i Luleå i sommar. Jag har tajmat in så vi hinner vara där samtidigt som minst faster Lisa, Edith och Tilda förutom standardgänget. Tror även lilla bror Filip också kommer vara där då så jag kan dra med mig honom ut på löprundor. Längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0