Ladda proteiner

Enligt Anders Szalkai träningsschema för att kalra marathon på ca 4timmar ser det ut så här denna vecka:


Tävlingsveckan. Lätt löpning och lite överfart(tisdagen) för att hålla benen igång.
Jag rekommenderar, att på tisdagen före loppet ska du äta kolhydratfattig mat. Ät proteinrik kost med lite fett, och undvik eller minska pastan/riset/potatisen. (Själv brukar jag göra en omelett och fylla på "energilös" sallad)
Träna på tisdagskvällen, och innan frukost på onsdagen. I samband med frukosten på onsdagen börjar sedan inlagringen av extra kolhydrater, från nu äter vi lite extra kolhydrat rik föda/dryck fram till och med fredag kväll. Överät dock inte, men lite extra vid varje mål, och något extra gott mellanmål.
På tävlingsdagen ska du vara fulladdad och bara äta normalt, så att du inte behöver känna dig tung i magen vid starten. Ät en bra frukost och ett litet mellanmål några timmar innan starten klockan 14:00.


Sagt och gjort. Dagens lunch är Kycklingfilé, kokt ägg och sallad. Tyvärr ingen bön och äppelsallad, det var för avancerat för mig Sandra ; Imorrn väntar kolhydrater i form av färskpotatis i enorma mängder till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0