Börjar känna lite tvång...

Nu har jag nått botten. Idag fick bloggen ett inlägg av Challo i gästboken. Som jag längtat! Det krävdes en veckas blogguppehåll för detta ser jag nu ;) Dags att göra allt igen. Blogga. Träna. Plugga. Söka jobb. I den ordningen, helst.

Igår slutade min tre veckor långa semester och verkligheten börjar hitta hem igen. Efter att ha firat en underbart idyllisk jul med mamma & systrar åkte vi vidare till Göteborg för att börja året tillsammans med tjocka släkten, bland andra bror Johannes m familj, pappa samt mor- och föräldrar. Jag är lyckligt lottad som har såväl mormor & morfar som farmor & farfar kvar i livet vid 27 års ålder och njuter att att ha kvar de i mitt vuxna liv. Fast frågar ni mig sitter jag ju iuförsig helst fortfarande vid barnbordet på festerna...

Hemma hos Johannes & Cissi är det svenssonliv som gäller. På deras nya gata med enbart nybyggda villor a la Wisteria Lane springer barnen och föräldrarna mellan huset och lånar socker av varandra och äter nybakta kanelbullar.

Barnen åker pulka och en pappa(nämnen inga namn..) försäker fixa en isbana med hjälp av en vattenslang i -15.



Mammorna lagar brunch varje dag med fylld omelett, våfflor och lyxmiddagar.





Skulle lätt kunnat stanna där en vecka till men tror jag de tyckte att det lbev rätt lugnt och skönt när vi åkte hem. Adriano och Tilda är rätt duktiga på att leva rövare tillsammans. Jag hjälper också till genom att lägga en madrass i trappen så att barnen kan åka rutschkana inomhus. Mycket uppskattat.





Armhävningar.



Öppnar nyårsklappar.





Nya presenten: "Kungen"





Orkar inte leka mer nu...

Man blir så lycklig när man ser Adrianos busa med sin enda svenska kusin(än så länge) och det verkar som de verkligen finns något speciellt mellan dem. Syster Magda ploppar ut sin bebis vilken dag som helst och bidrar med kusin nr 3. Jag längtar!

Hann även med besök hos faster i Asklanda. Fick som alltid goood mat och det fick även hästarna.

Jag fick faster Lisa att posa...



..och hennes man Magnus med...





Sockersöta Tilda och farfar Yngve.



Adriano matar hästen i mörkret.

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Härligt med alla släktingar som ler snällt på bilderna :)

2010-01-10 @ 20:35:54
Postat av: Moona

Tack Sara för bilderna, när Cecilia inte orkade, är det ju tur att du fick med lite,,, vill ju så gärna se min skrutta varje dag,,. Tack !

2010-01-12 @ 01:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0