Sara på hal is

Trots min svikande motivation tog jag mig igår ut på en joggingrunda. Efter att ha sett reprisen på Top Model 7 kände jag att jag kunde fördriva min tid på bättre sätt. Dessutom får Adriano och Donald kvalitetstid framför tv:n när jag försvinner hemifrån.

Tar på mig full muddering men skippar pulsklockan till förmån för iphone applikationen Runkeeper. Den mäter exakt hur långt och snabbt man springa - förutsatt att ingen pulsklocka i närheten stör. Det roligaste är att den talar om i hörlurarna för varje km hur snabbt jag springer. Tack cillen för tipset! Underlaget var is eller packad snö med halvslask ovanpå, ingen hit alltså. I uppförsbackarna kom jag knappt framåt men det var kul ändå. Sprang en ny runda och upptäckte fler slussar här vid Stångån. Det är så vackert på kvällen och när snön täcker det mesta!

Redan efter 15 minuter kände jag av benhinnorna i vänster ben och fick tvinga mig själv att sänka tempot och ta en kortare tur än planerat. Tiden blev 5.20-5.50min/km och totalt ca 8km på drygt 40minuter. Mina ben klarar idag inte av att springa ens med två dagars mellanrum så vi får se hur marathon går. Ger iallalfall inte upp, det är för mesar, eller hur Cissi?



Här springer en stolt Sara om 107 dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0