Ny kompis på besök

Imorse vaknade jag halvt utslagen från min lilla förklylning tillsammans med Adriano som ropade : Vakna Mamma, vakna! Åka bussen! Ja! JA! Åka bussen! JA!

Vem kan motstå denna underbara övertalningsförmåga med världens bästa inlevelse kl 06 på morgonen? Jag lämnar över till Donald och lägger mig under täcket fullt påklädd och ligger där tills jag vaknar(igen) ca kl 10. Denna förkylning hindrar mig från både träning och jagis hemma, vilket är riktigt irriterande.

Mindre irriterande är att Adriano fick en ny kompis idag. Hans frisör (ja, tvååringar kan ha egna frisörer) hälsade på med hans tvååring och de lekte nästan lika bra som han brukar göra med kusin Tilda. Martíns föräldrar är även de latinos så han och Adriano förstår varandra vare sig de pratar svenska eller spanska, rätt praktiskt.





Polarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0