Numeriska och induktiva tester

För en tjänst jag sökt blev jag för några daagr sedan ombedd att genomföra ett numeriskt och ett induktivt test. Företaget vill med andra ord kvantifiera hur smart jag egentligen är och inser at det troligtsvis är till min fördel. Ha.

Som rookie på personlighets- och kunskapstester googlade jag mig runt och gjorde några prov tester innan det var dags. Första testet, det induktiva gjorde jag igår kväll efter Adriano hade somnat. Det handlade om att se logiska samband mellan olika mönster, cirklar, formar, pilar...och var på ca 25 frågor på lika många minuter. Gick kanoners i början med sen fastnade jag på en fråga som tog alldeles för lång tid. Det slutade med ren chansning på ca 8 stycken. Tji fick jag för min kaxighet.

Dessto bättre (tror jag) gick det numeriska som jag precis gjort. Jag pillade frenetiskt på min miniräknare medan jag räknade högt framför datorn. Vid sista frågan hade jag hela en(!) minut till godo och var bara osäker på 2 frågor av 18. Bra, Sara!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0