Idag hände något stort!

En milstolpe i livet som mamma. En bit närmare Adrianos studentexamen.

För ca 20 minuter sedan klev Adri och jag ur badet. Eftersom Donald är ute och röjer och firar Ales mångalångaårseftertraktade läkarleg skulle jag lägga Adriano idag. Jag började med att få en sticka i foten och bad Adri gå in på sitt rum och välja ut en bok att läsa. Fem minuter senare när jag är färdig ligger han där i sin säng, på mage, med den fina blåa molnlampan tänd. Han har en napp i munnen och en i vardera hand. Min son har på eget initiativ gått till sängen, klättrat upp i den, lagt sig ner, stängt ögonlocken och sjunkit in i djup sömn. Allt detta helt utan mammaassistans, sånger, böcker och farmor Linéas böner. Killen är stor, nästan vuxen!



Smög in och tog ett kort, med blixt såklart. Första sömnen är ju den djupaste ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0