Världens coolaste Februari



Vet inte riktigt var denna månad, februari 2010, tagit vägen. Ändå känns januari så otroligt långt bort och det var en evighet sedan Sandra & jag hade slutseminarium på magisteruppsatsen. Vilken njutningsmånad, roligare än väntat med allt som vi hittar på och händer kring oss.


Har lyckats söka ca 15-20 jobb runt om i Sverige. Inget napp. Än. Trist som bara den men var ju andra sidan beredd på att det kan ta tid. Har ännu inte fått ångesten, men det kommer väl tids nog. I denna jobbsökande har jag insett att det finns himla roliga grejjer man kan arbeta med - och minst av allt vill jag sitta och skitslita några år för att samla ihop några års relevant arbetslivserfarenhet som alla tjänster utom traineetjänster kräver. Längtar nu istället till arbetslivet istället för att se det framför mig med skräck.





Sedan jag avslutade mina studier har Adriano endast varit 15h/vecka på förskolan vilket betyder att vi hittar på massa annat kul. LYXLIV är detta, att få tillbringa så mycket tid med sitt barn utan att känna sig stressad över jobb eller studier. Även Donald har lärt sig bygga koja och vi kan morgonfilmen Bambi utantill på spanska.





Edith har blivit en ny medlem i min hjärta och hjärna och syster Minna ger mig dagliga uppdateringar om hur livet i communityn finnboda hamn fortskrider. Har inte lyckats hälsa på så jättemycket men Edith pratar ofta med mig när jag ringer. Med Edith i mitt liv har stressen kring ett lillasyskon till Adriano försvunnit och jag kan istället fokusera på att arbeta och njuta av henne istället. Jag ser framför mig somrar i Luleå och Frille där kusinerna Tilda, Adriano och Edith springer runt och paddlar ut i små trasiga uppblåsbara båtar.





Jag har gått från månadsbakare till vardagsbakare och en hejjare på att fika, både hemma och ute. Magen jäser ikapp med bullarna och nu har beach 2010 satt igång på riktigt. Var ett tag sedan jag var så här småtjock, säkert 4 år sedan. Väger nu ca 5 kg mer än vad jag gjorde innan jag blev gravid. Oops. Kakor är gott...



Adriano avslutade februari med att få krupp och spendera natten på akuten. Snälla sköterskor och medicin lugnade både honom och oss. Sådär ja Frida, nu har du en kruppkompis! Ska införskaffa lite strka grejjer hit hemma som han kan få om det kommer tillbaka. Stackarn var helt förvirrad och visste inte alls vad som hände.



Mars månad går i träningens tecken. Vissa går i fruktens men det passar ju bäst i Mölndal ;) Cillen och jag ska nu på allvar bli friska och hela så vi kan komma i mål på en hygglig tid och ännu springandes den 5 juni. Skam den som går in på arenan de sista metrarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0