Du Gamla Du Fria

Är inte Sverige kanske världens bästa land att leva i? JO!

Igår eftermiddag så ringer de från Linköpings busstrafikskontor och berättar att en buschaufför nyss hade rapporterat att hon hittat en plånbok tillhörande en viss Sara Nilsson i sin buss. Tacka gudarna för ärliga männsikor!!!

20minuter senare åker den bussen förbi vår busshållplats och jag tacka denna 60åriga dam så hjärtligt och lämnar över en snabbt inhandlad tackpresent i form av årechoklad och te. Allt fanns givetsvis kvar, även de 1200kr  i kontanter som låg gömda bland alla kvitton. Vilket engagemang av alla dessa männsikor jag hade kontakt med igår, helt underbart. Sex timmar efter plånboken tappades hade jag den i min hade igen...!

Som sagt, plånboken kommer alltid tillbaka. I Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0