Längst bak i bussen

Min grabb har fattat grejjen nu. Från och med några dagar vill han varken sitta längst fram i bussen och låtsasköra längre eller ge mamma en hejdå puss på dagis. Jag är övertygad som att allt detta är bussens baksätens fel.

Längst bak i bussen sitter coolingarna, de som är ballast och snyggast (jag sitter naturligtsvis med). Längst bak i bussen ser man ner på de andra. Barnen som sitter där har börjat tro på sin tjatande mamma om att de är sötast och bäst i hela världen. Här förvandlas små söta barn till mobbare och här drar pojkarna flickorna framför i håret. Bussens baksäten omvandlar sakta men säkert barn till känslokalla och stöddiga små vuxna.

Måste börja sitta i mitten av bussen istället så hejdå pussen kommer tillbaka. Vill inte att min bebis grabb ska växa upp, inte än iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0