Tappat motivationen för löpningen...

I sommar jag det varit svårare att komma ut på joggingrundor, inte bara pga en klängig Adriano utan även lite bristande motivation. Jag får löpångest när jag går in på 3e dagen utan att ha sprungit och det hänger över mig hela dagen. När jag väl springer är det grymt, förutom på långpassen då jag fuskar och knappt anstränger mig för att springa under 6-tempo. Jag har bara tränat ca 10ggr/månad i juli och augusti men iaf nåt löppass på 20km här och där. Min lilla hälsporre börjar försvinna, kan skylla vilan på den annars.

Min nya taktik är att inte anmäla mig till fler lopp i höst. Jag springer tjejmilen nästa vecka och Stockholm Halvmarathon helgen därpå. Till halvmaran har jag sagt att jag ska springa snabbare än någonsin, under 1.50h men det just nu känner jag mig väldigt lat för det. Efter dessa två lopp ska jag springa utav glädje och utan press!

Cissi & jag hamnade i samma startgrupp på halvmaran. Jag ringde henne direkt idag när Startbeviset kom och frågade vilket startgrupp hon hade. Får se vem som får jaga vem, jag som är halvdant tränad eller supersnabba Cissi med ett helt och ett trasigt ben.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0