Gårdagens snabbpass

Tog ett snabbt löppass igårkväll innan det blev riktigt märkt. Försöker undvika att springa i mörker eftersom jag lätt inbillar mig att massa läskiga gubbar ska hoppa fram bakom buskarna och röva bort mig. Realistiskt, jag vet.

Efter uppvärmningen tog jag rygg på en kille som sprang förbi och märkte att vi planerat samma tempo. Strax gick jag upp och harade och han tätt, tätt efter mig. Två km längre fram går han fram och harar i två km till innan vi tar olika vägar. Rätt coolt med pepp i löpspåret.

Var dags att kolla om jag kan springa fort utomhus utan löpbandets hjälp och utan benhinneinflammation.
6 första på 30min inkl uppvärmning. Vilken glädje att spring igår i vårvärmen, grymt!

Km1: 5:05
km2: 4:54
km3: 4:49
km4: 4:55
km5: 4:48

km6: 5:24(uppför)
km7: nerjogg 5:52

Total sträcka: 7,94km
Tid: 41 minuter
Tempo : 5,10min/km
Hastighet 11,62km/h.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0