Leka glad barndom

Idag på universitetet gick vi åter igen förbi pressbyrån. De är inte dumma som jobbar där eftersom det nästan jämt luktar nybakade kanelbullar och man blir lätt inlurad. Jag och Sandra föll direkt och snåla, förlåt, sparsamma, som vi är delade vi på en kaffe och bulle. Hon fick kaffet och jag kanelbullen.



Efter dagishämtningen tyckte jag lite synd om Adriano som inte fått äta någon kanelbulle idag, så vad jgör man? Jo, man kilar iväg till Netto för lite billigt tyskt smör och jäst och ställer sig och bakar kanelbullar. Det blev jättegott och tokskoj! Adriano tycker det är stenkul att gegga och hälla saker mellan burkar. Dessutom fick han ju känna på hur det är att hålla ut en hel mjölpåse på köksbordet. Nice!



Lite havregryn att leka med





Azucar....



Simultanförmåga!!




Mamma vill också visa att hon finns och ser ut som en gapande fisk



Nästan en smet!







Adriano "hjälper till"



Dricker mjöl








FÄRDIGT!




Adriano lärde sig direkt vilken del av kanelbullen som är det godaste, bara mitten!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Goda kanelbullar intygar mormor som åt tre...

2009-11-20 @ 20:59:42
Postat av: Johannes

ojoj vad sött - man ska börja livet som bagare, det har jag alltid sagt!

2009-11-23 @ 12:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0