Första riktiga advent

Nu när grabben börjar bli stor gäller det att få in traditionerna så att de sitter i benmärgen. Eftersom jag bor med en traditionshatare brer jag gärna på lite extra så man inte missar nåt..

Första advent började vi med att klä den uppackade plastgranen vid 08 tiden. Julgranskulorna är av papper istället för glas/plast och inköptes på secondhand. Hittade även massa fina saker att hänga i granen som jag & adri fått  av mormor och faster Lisa.



Börjar pynta

 

Pyjamasen, det röda linnet, är till Marks ära.

 

 

 

Stängda öppna spisen med julljus



Så här fin blev granen!



20år gammal brandbil inhandlad på secondhand.
Låter hiskeligt underbart och kan nog aldrig gå sönder!



Adriano i Gamla Linköping



Tänder ett ljus för alla barnen



Rullar runt på Gamla Linköpings fina julmarknad




Adriano älskar Lucia redan nu. Jag lovade i sen svag stund i söndags att hans kompis Theo kan vara lucia när de ska fira det på dagis. Undrar om hans mamma håller med...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0